Thursday, July 23, 2009

PROJEK MENJAHIT


20/7 baru ni saya ke Desa Murni Pengadang Baru untuk membeli kain pasang untuk anak-anak. Kakak beli 2 pasang, angah pun beli 2 pasang. Siap beli batu bling-bling lagi nak jahit kat hujung tangan baju. Saya cuma beli tudung 2 helai, itupun yang murah. Sebenarnya saya suka beli yang harga murah sebab ringan dan senang nak handle. Nak kering dalam mesin basuh pun tak jadi masalah.

Hari-hari anak tanya, bila ibu nak jahit baju. Hai... bilalah nak start ni. Balik kerja dah pukul 6, terus ke dapur memasak. Sembahyang maghrib pulak, lepas tu terus sembahyang isyak. Baru nak start mengukur kain, dah rasa penat. Itu yang asyik bertangguh.

24/7 dan 25/7 nak ke Pulau Pinang pulak, anak saudara nak kahwin. Dah rugi 2 hari, Ahad tu dah kerja. Bilalah nak start ni. Sebenarnya saya ni kalau dah start menjahit memang payah nak berhenti, tapi kalau dah berhenti payah nak start balik. Perasaan nak menjahit tu memang ada, tapi kesempatan tu yang payah nak jumpa. Tengoklah balik kerja nanti, nak paksa juga diri ni buka kain-kain yang dah dibeli tu. Kesian kat anak-anak, tak sabar nak pakai baju baru. Kakakpun hujung minggu ni dah nak balik Kolej, nak juga bawa baju baru. Angah pulak nak pakai masa pergi kem PMR nanti. Akan kudayakan juga diri ini...


Ni ada beberapa koleksi jahitan saya, gambar tak terang... guna handphone je...


Alas meja kat ruang tamu


Langsir dapur

Alas almari hiasan

Langsir di ruang keluarga

Bantal-bantal kecil di meja konsul

No comments:

Post a Comment