Monday, August 24, 2009

HADIAH

Bulan ni bulan paling gembira bagi saya sebab dapat 2 hadiah sekali gus dari suami.

HADIAH PERTAMA - MESIN JAHIT TEPI

Sebenarnya dah lama saya mengidam mesin jahit tepi, tapi rasa tak berbaloi nak membelinya sebab jahitan ni sekadar mengisi masa lapang. Menjahit bila rasa rajin. Lebih senang hantar jahit tepi kat kedai. Cuma baru-baru ni saya suarakan pada suami 'Rasa nak beli mesin jahit tepi je, senang sikit'. Suami tanya berapa ringgit. Saya cakaplah seribu lebih-lebih sikit. Saya nak beli kat kedai Singer kat bawah ofis saya. Saya tengok suami raba-raba kocek seluar dia. Keluarkan purse, keluarkan duit sekali. Tadaaa...suami hulurkan seribu pada saya. 'Su ambil duit ni, tambahlah sikit, Su beli sendiri ye, kedai Singer tu kat bawah ofis jekan?' Yes...tercapai hajat saya.

HADIAH KEDUA - KAMERA DIGITAL

Selama ni saya hanya gunakan kamera suami untuk ambil gambar. Terfikir juga nak beli kamera lain, tapi belum ada kesempatan nak survey kat kedai.

Kebetulan suami saya outstation seminggu dari 16/8 - 21/8 dan antara tempat yang dia pergi ialah Langkawi. Sebelum balik rumah, suami ada beritahu belikan hadiah untuk saya. Puas saya fikir hadiah apa, tapi tak dapat jawapannya. Sampai aje di rumah pada 21/8, suami serahkan satu bungkusan yang dibeli di Langkawi kepada saya. Bila saya buka, wow... kamera. Macam tau-tau je saya mengidam kamera. Lepas ni bolehlah saya ambil gambar guna kamera baru ni, masih dalam kotak lagi. Semoga blog saya bertambah meriah .

Mungkin bagi setengah orang, hadiah yang macam saya dapat ni biasa-biasa aje. Tapi bagi saya amat bermakna. Pertama, ianya hadiah dari suami dan kedua barang-barang ini amat saya idamkan.

Buat masa ini saya tak berkesempatan lagi nak letak gambar-gambar baru. Kat opis bizi, kat rumah lagi bizi.

'Selamat menjahit kepada yang mengambil tempahan menjahit
Selamat membuat kuih raya kepada tokei kuih raya'

1 comment:

  1. salam su. Waa bestnyer ada mesin jahit tepi lagi.... arni pun cuma ada mesin jahit biasa saja. Selamat menjahit yer.. Lepas tu jgn lupa upload gambar jahitan cantik2... :)

    ReplyDelete