Thursday, August 15, 2013

SELAMAT HARI RAYA

8/8/2013 -  Hari ini Hari Raya.  Saya menyambutnya dengan sederhana sahaja.  Dengan tahap kesihatan yang tidak begitu baik, saya membuat persediaan dengan dibantu suami dan anak-anak.  Alhamdulillah, suami dan anak-anak banyak membantu.  Dilihat dari luaran memang saya seperti tidak sakit apa-apa.  Saya seboleh-bolehnya tidak mahu menunjukkan perasaan saya yang sebenarnya walau di hati saya penuh kebimbangan.  Saya perlu kuat untuk melawan sebarang perasaan negatif dalam diri saya.

Saya dapat rasakan saya tidak boleh keseorangan atau tidak melakukan sebarang kerja.  Sebelum ini bila suami kerja luar, saya tidak begitu rasa keseorangan kerana saya telah biasa dengan keadaan ini.  Tapi setelah keadaan saya yang tidak sihat ini, saya dapat rasakan satu perasaan yang tidak dapat saya gambarkan dengan kata-kata keadaan diri saya.  Kosong.  Keseorangan. 

Kini saya menanti hari lagi - 21/8/2013.  Saya masih lagi belum pulih sepenuhnya dari batuk yang saya tanggung.  Saya berdoa saya sihat menjelang hari pembedahan nanti.  Saya tidak mahu bertangguh-tangguh lagi.  Saya dapat rasakan ketulan di payu dara saya makin membesar.  Ada sesekali terasa sakit.  Ini membimbangkan saya. 

Saya berdoa dan akan terus berdoa agar Allah swt menjauhkan saya dari penyakit kanser.  InsyaAllah, berkata doa suami, anak-anak, keluarga dan insan-insan sekeliling yang mengetahui tahap kesihatan saya ini.

No comments:

Post a Comment